JellyPages.com

Tuesday 8 April 2008

Budak Nakal...

Masa saya form 6, parents suruh saya stay hostel sebab daddy pun kena transfer kerja ke kampung.. Senang nak ke sekolah.. Saya turutkan sebab nak jaga hati parents.. Padahal saya paling benci stay hostel.. Kawan2 selalu ceta, stay hostel tak best.. Semua pun berjadual.. Saya benci hidup berjadual.. Tapi tidak bermaksud saya bebas.. Walau pun saya tidak suka hidup berjadual, tapi saya masih tau batas..Saya masih tau apa yang baik & apa yang tidak baik.. Paling penting, apa benda nak buat, utamakan dulu maruah keluarga.. Setahun setengah stay hostel, saya tidak pernah ikut jadual.. haha~

Orang gi prep, saya duk dalam bilik.. Baring2 baca novel, dengar lagu.. SMS tak henti2.. Kalau diingatkan semula, SMS tu ntah apa2.. Buang masa & membazir credit.. 
Orang gi riadah, saya curi keluar hostel gi pekan..
Orang ke dewan makan untuk lunch & dinner, saya ambik makanan bawa masuk bilik..
Peliknya, warden tak pernah ambik pusing.. Tak pernah warning..
2 weeks before STPM baru saya kalut nak study..
Mujurlah result okay.. Even tak gempaq mana, tapi masih dapat sambung study..
Budak2 junior semua kata, "kalau akak study dari awal, mesti result lagi gempaq dari sekarang".. Nyesal juga tak study dari awal, tapi benda dah jadi.. haha~
Paling gerun, before result STPM launch, daddy dah kata, "kalau result tak okay & tak dapat sambung study, daddy akan kawenkan ngko dengan sesape aje yang nak"...  Kiranya macam nak lelong saya la tu.. haha~
Mujur saya lulus & dapat sambung study..
Sekarang saya dah 3 tahun berkerja.. hehe~

0 comments: