JellyPages.com

Tuesday 1 April 2008

Dipersalahkan..(-_-)

Dia pergi akibat lemas sungai.. Tapi saya dipersalahkan sebab saya tinggalkan dia.. Dia suruh saya balik dulu sebab dia masih mahu berlatih untuk sukan sekolah.. Dia mandi sungai sebelum balik rumah.. & masa itulah kejadian berlaku.. Ajalnya.. Itu sebenarnya kan? Tapi mak mendiang salahkan saya sebab saya tinggalkan dia balik sorang2.. 3 hari 2 malam baru mayat mendiang ditemui.. Tubuhnya kembung.. Kulitnya menggelupas.. Luka2 akibat digigit ikan.. Adiknya jatuh sakit selepas mendiang dikebumikan.. Kesian, tapi apa saya boleh buat? Kalau saya tau, semua ini akan berlaku, saya sendiri akan tunggu dia habis latihan sukan & kemudian balik rumah sama2.. Saya sendiri sakit2 selepas ketiadaan mendiang.. & akhirnya, selepas 2 bulan, daddy minta pindah kerja ke daerah lain supaya saya dapat lupakan kejadian yang berlaku.. Syukurlah, selepas pindah ke daerah lain,saya dapat lupakan sedikit demi sedikit tentang kejadian tersebut.. Namun selepas 5 tahun berlalu, ada orang mirip dia pindah ke sekolah saya.. Kebetulan dia ditempatkan sekelas dengan saya & duduk bersebelahan dengan saya.. & amat kebetulan juga, daddy kami adalah kawan sekerja.. Tapi cuma sebulan kami jadi kawan rapat, kemudian dia mula menjauhkan diri.. Mula2 saya langsung tidak perasan.. Tapi akhirnya sorang kawan dapatkan saya & bagitau dia cuba jauhkan diri dari saya sebab awek dia benci saya rapat dengan dia.. Saya cuma berkawan dengan dia.. Langsung tidak berniat untuk merampasnya dari awek dia.. & dia mengambil keputusan untuk kembali ke sekolah lamanya.. Semoga dia berbahagia di sana dengan awek dia & semoga dia berjaya di sana..

0 comments: