JellyPages.com

Tuesday 28 August 2012

20 May 2012 - 20 August 2012

Ini namanya Kitty @ Titty... Kucing betina local breed... Saya dapat dia dari Petshop at Bundusan Square pada 20 May 2012... Saya dengan besar hati ingin memiliki seekor kucing selepas adik bongsu mengajar #Bagaimana memegang kucing dengan cara yang betul# Huhhh!!! Budak umur 4 tahun mengajar orang besar...Hek'eleh,macam tipu kan? Tapi itu la hakikatnya...


Gambar atas tu adalah gambar pertama dia selepas sampai ke rumah...Takut lagi sebab tu dia suka duduk bawah meja makan tepi dinding...Tidur,makan semua dia buat sana...Poo Poo dengan Pee Pee tiada sebarang masalah sebab dia tau mana toilet... Comelkan? Hidung hitam... Dekat tapak kaki kiri dia ada tompok hitam... Tapak kaki yang lain semuanya putih...Senang kenal kalau hilang!!!




Gambar kedua - keempat tu gambar selepas beberapa hari...Dia dah mula naik atas katil...Dia tidur dengan saya...Tidur atas dada...Kecik kan?Tengok pada gambar keempat tu,dia dah sama besar dengan teddy bear...Masa saya ambil dia ni,umur dia baru2 bulan...Kecik dia besar sikit pada tapak tangan saya...



Haaa,tengok lagi dua gambar kat atas ni,sebagai bukti dia memang kecil...Sama besar dengan papan tikus mainan dan boleh masuk dalam raga sabun yang kita selalu buh sabun mandian...Hehehehe


Ini gambar masa dia dah berumur 3 bulan...Dah nakal sangat suka memanjat...Jangan terkejut dia ni berkawan dengan anjing!!!Dia kurus kan?Hurmmm,dia ni kuat makan...Makan tak memilih tau!!!Daging kambing dia gonggong keliling rumah sebab takut kena rebut...

Gambar dia gonggong daging kambing tu blur...Take picture pakai henpon cikai M8...Gelap!!!Tau henpon M8 tu camna?Pernah tengok?Huh...Abaikan...Nanti saya buat entry pasal henpon tu...InsyaAllah... (^__^)


Yang ni gambar last month punya...Masa dia luka dekat peha!Hishhh,ntah mana la dia dapat luka sebesar tu...Dia ni la saja yang rajin jumpa doktor...Asyik kena suntik...Nanti ada masa saya uploadkan kad clinic dia pula...InsyaAllah...Ingatkan kalau saya terlupa... ('',)

p/s: Abaikan kaki besar berurat Encik Suami kat belakang tu...Hahaha


...dan ini adalah gambar terakhir dia sebelum dia pergi... :'(
Ada banyak kemungkinan dia mati secara mengejut...
1)     Dia kurus even kuat makan,sebab ada cacing.TAPI,dia kan sudah dapat suntikan...
2)     Luka besar dekat peha tu mungkin disebabkan terkena dawai berduri yang ada karat.Karat tu menyebabkan dia terkena jangkitan kuman dalam darah!!!
3)     Mak kawan bagitau,dia ada termakan katak.KATAK!Hushhhh,katak beracun ek?Tapi memang betul dia ada makan katak hasil tangkapan Wawa.Wawa ni kucing saya juga.Nanti saya buat entry dia.Kalau betul la sebab katak,benda tu dah lama...2 bulan lepas!!!
4)     Ajal.Ya,saya lebih suka untuk terima alasan terakhir ni even pada mulanya saya menangis bagai kehilangan suami.Menangis seminggu sampai bengkak mata.Dengan raya berlalu macam tak bererti...

Dia kucing pertama yang saya miliki dalam hidup.Even saya dapat kucing termahal di dunia pun,saya tetap tidak akan lupa dia.Sayang Kitty!!!

0 comments: